Pénztárgép Modulok

A pincérek és a pultban, drink bárban dolgozó felszolgálók egyedi azonosító kódjukkal vagy azonosító kártyájukkal egy-egy pincérterminálon keresztül lépnek be a rendszerbe.

A kezelők természetesen csak a belépő kódjukhoz rendelhető soklépcsős jogosultsági szintjüknek megfelelő munkákat végezhetnek a terminálokon, csak a számukra engedélyezett forgalmi adatokba tekinthetnek be.

A különböző munkatársak (felszolgálók, főpincér, éttermi üzletvezető, irodai dolgozó stb.) felhasználói jogosultsága, a tevékenységek jogosultsági szintjének, mértéke jól definiálható.

A nyugták tartalmából egyértelműen eldönthető, hogy az hol és mikor készült, miből mennyit fogyasztottak, mennyi volt az esetleges engedmény, mivel, kinek és hogyan fizettek.

A végösszeget ÁFA kulcsok szerinti bontásban is tartalmazza a nyugta.

A vendég kérésére lehetőség van részszámla (proforma számla) kiíratására. A részszámlázás után a rendelés folytatható. A proforma számlán fizetési mód és ÁFA még nem szerepel, azonban a fizetendő összeget befolyásoló rögzített szervízdíj és az esetleges VIP kedvezmény feltüntetésre kerül.

Ha Ön a pénztárterminálokat a nyomtatóba beépíthető adóügyi ellenőrző egységgel (AEE) működteti, akkor a mindenkori számviteli szabályoknak megfelelő egyszerűsített számlát is adhat a pénztárprogrammal.

A rendelések összeállítása a vendégtérbe kihelyezett pincérterminálok képernyőin (illetve hordozható mobileszközökön) történik. A pincérek ezeken állítják össze, és ezek segítségével küldik el étel-italrendeléseiket, amelyek akár egyedi vendégkívánalmakkal és a rendeléstagolásokkal is kiegészítve automatikusan, azonnal megjelennek a kiépített szervizállomások (konyha, italpult stb.) megfelelő nyomtatóin.

A pincérrendelés összeállítása közben a kívánt étel-ital kijelölésére többféle mód is adódik, ezeket természetesen kombinálva is lehet használni. A tételek a képernyőn megjelenő étlap megfelelő sorára való ráállással, kézzel való érintéssel, vagy a kívánt étel-ital nevére való gyors kereséssel – mely gyakorlatilag csak a név első egy-két karakterének beütését igényli – jelölhetők ki.

Ahol vonalkódos étlap is rendelkezésre áll, ott az étel-ital neve melletti azonosító vonalkód egy szkennerrel olvasható be. Azokban az éttermekben, ahol a munka meggyorsítása érdekében a vonalkódos azonosítást is alkalmazzák, ugyanezt a szkennert használhatják a pincérek a saját vonalkódos azonosító kártyájuk , illetve a vonalkódos VIP kártyák beolvasásakor.

A rendelés összeállítása közben, illetve még annak szervizhelyekre történő elküldése előtt a pincér a képernyőn folyamatosan ellenőrizheti – és ha szükséges módosíthatja, kijavíthatja – saját munkáját.

A rendelési blokkok a megnevezés és az adagszám feltüntetése mellett pontosan megjelölik a rendelés helyét (terem, asztalszám, csoportszám), a rendelést feladó pincér nevét és a rendelés időpontját. Az ételrendelések tagolásával a szakács felé még az is jelezhető, hogy mely ételek, fogások egyidejű tálalását igényli a vendég. Lehetőség van séfnyomtató alkalmazására, melynek segítségével követhetők a különböző szervizhelyekre kifutott rendelések, ezek áttekinthetők és így mód van a kiszolgáló egységek munkájának egybehangolására. A feladott rendelések akár párhuzamosan is megjelenhetnek a konyha különböző pályái mellé (pl. leves, főétel l,desszert stb.) telepített nyomtatókon.

A részletes rendelések ismeretében hatékonyabb lehet a konyhai időbeosztás, a szóban történő közlések esetében gyakran előforduló félreértések, félrehallások kiküszöbölésével felhőtlen szakács-pincér kapcsolat alakul ki. Nincs többé szükség a konyhába történő felesleges beszaladgálásokra, ezért a felszolgálóknak több idejük jut a vendégre.

Teltház esetén gyakran előfordul, hogy szükség van az egymást nem ismerő vendégek összeültetésére és ilyenkor – a program által támogatott módon – asztalon belüli csoportok kialakításával egyszerűen megoldható a rendelés és a nyugtaadás.

Ha egy társaság csak a fogyasztás végén, fizetéskor jelzi, hogy tagjaik külön-külön fogják a számlát, konkrét fogyasztásuk figyelembevételével kiegyenlíteni, ez a számlabontás alkalmazásával könnyen lebonyolítható, biztos, hogy nem marad kifizetetlen tétel.

Egy otthonos, barátságos légkörű étteremben vagy klubban, ahol a különböző asztaloknál ülő vendégek ismerik egymást, gyakran előfordul, hogy a társaság tagjai átülnek egy másik asztalhoz, asztaltársasághoz és fogyasztásukat ott folytatják. Ebben az esetben a vendégmozgás követése nevű programrész segítségével a vendégátülések egyszerűen kezelhetőek, a számlázás nem okoz gondot.

A konkrét fogyasztás, illetve a feladott rendelések alapján a pincérterminál részletes nyugtát készít. Ennek kiegyenlítésekor többféle fizetési mód közül lehet választani (készpénz, hitelkártya, személyzet, reprezentáció, VIP kártya, átutalás stb.).

A vendégeknek százalékos vagy összegszerű kedvezmény is adható a gép segítségével. Törzsvendégek, illetve fontos partnerek részére a partnerenként külön-külön adható százalékos kedvezmény a számukra kiadott VIP kártyákhoz rendelve.Természetesen annak sincs akadálya, hogy bizonyos esetekben (Pl. egy mulatós társaság, vagy vendég kérésére történt zárás utáni kiszolgálásért) tetszőleges felár felszámításával adja ki a gép a fizetési blokkot. Ha az elégedett vendég borravalót (TIP, szervizdíj) ad, annak összege százalékosan vagy pedig összegszerűen is beüthető a gépbe, mely így a vendégblokkon is szerepelhet. A program természetesen a számla kinyomtatása után adott borravalót is kezeli.

Külföldi vendégek által is látogatott éttermekben nyújt segítséget a többnyelvű nyugtanyomtatás lehetősége.

A személyzeti fogyasztások személyzeti menüvel, százalékos kedvezménnyel vagy pedig keretösszeg meghatározásával kezelhetők le.

Gyakran előfordul, hogy az adott étterem működésével kapcsolatban, illetve fontos partnerek esetében az étterem vezetője tárgyalás, megbeszélés közben partnerének kávét, üdítőt vagy bármi egyebet szolgáltat fel. Természetesen ezeket a fogyasztásokat nem fizeti ki a vendég, ezek a reprezentációt terhelik.

A reprezentációs fogyasztást engedélyezhetők körének (Pl. tulajdonos, üzletvezető) meghatározásával és akár egy-egy keretösszeg kijelölésével az ilyen jellegű, pénzbevétel nélküli, de alapanyag fogyást maga után vonó forgalom is bekerülhet a gép forgalmi adatai közé.

A különböző fizetési módokkal kiegyenlített fogyasztások alapján a pincérterminál (pénztárgép) napi zárásakor a pincérek elszámoltatásához részletes nyomtatott lista készül.

A zárás napközben, műszakváltáskor is elvégezhető.

A nyitott, még nem fizetett asztalok a képernyőn bármikor lekérdezhetők, illetve ezek felsorolása záráskor nyomtatva is megjelenik. A nyitott asztalok és az aznapi, már fizetett asztalok forgalma tételesen, pincérenként napközben is ellenőrizhető a pincérterminálok képernyőjén (illetve az irodai terminálon).

A pillanatnyi, várható zárási, pénzbevételi forgalmi adatok – a pénztárgép zárás tényleges végrehajtása nélkül – a képernyőn megtekinthetőek, ellenőrizhetőek.

Az Adóügyei Ellenőrző Egységgel (AEE) felszerelt nyugtanyomtatók eleget tesznek a gépi nyugtaadással kapcsolatos NAV-os előírásoknak (A115-ös típusengedély).

bistro-498504_1920
restaurant-3597677_1920
bar-1869656_1920

Házhozszállítás Modulok

A diszpécserek egyedi azonosító kódjukkal egy-egy diszpécserterminálon keresztül lépnek be a rendszerbe.

A kezelők természetesen csak a belépő kódjukhoz rendelhető soklépcsős jogosultsági szintjüknek megfelelő munkákat végezhetnek a terminálokon, csak a számukra engedélyezett forgalmi adatokba tekinthetnek be.

A különböző munkatársak felhasználói jogosultsága jól definiálható.

A rendelések összeállítása a diszpécserterminálok képernyőin történik. A megrendelők törzsében telefon, cím, név szerint lehet keresni. A rendelésmodult belső statisztikákat készít a rendelési szokásokról.

A kezelők ezek segítségével esetenként 2-3 gombnyomással összeállíthatnak komplett rendelést. Az összeállított étel-italrendelések, amelyek akár egyedi vendégkívánalmakat is tartalmazhatnak, automatikusan, azonnal megjelennek a kiépített szervizállomások (konyha, italpult stb.) megfelelő nyomtatóin. A rendelés összeállítása közben a kívánt étel-ital kijelölésére többféle mód is adódik, ezeket természetesen kombinálva is lehet használni. A tételek a képernyőn megjelenő étlap megfelelő sorára való érintéssel/ráállással, vagy a kívánt étel-ital nevére való gyors kereséssel – mely gyakorlatilag csak a név első egy-két karakterének beütését igényli – jelölhetők ki.

Gyakorlott diszpécserek számára természetesen a leggyorsabb módszer az ételkódok beütése. A diszpécser rendszer megjelöli a régi rendeléseket, futáronként maximalizálja a nyitott rendeléseket.

A rendelés összeállítása közben, illetve még annak szervizhelyekre történő elküldése előtt a kezelő a képernyőn folyamatosan ellenőrizheti – és ha szükséges módosíthatja, kijavíthatja – saját munkáját.

A rendelési blokkok a megnevezés és az adagszám feltüntetése mellett pontosan megjelölik a rendelés helyét (város, kerület, cím), a diszpécser nevét és a rendelés időpontját, sorszámát.

A részletes rendelések ismeretében hatékonyabb lehet a konyhai időbeosztás. Nincs többé szükség a konyhába történő felesleges beszaladgálásokra. A diszpécserrendszer a futárblokkal a futárok előkészítési munkáját is segíti.

A konkrét fogyasztás, illetve a feladott rendelések alapján a diszpécserterminál részletes nyugtát, illetve fogyasztási tájékoztatót készít.

Törzsvendégek, illetve fontos partnerek részére a partnerenként állítható be különböző mértékű százalékos kedvezmény.

A partnerek adatainak tárolása automatikus.

A rendelési szokásokat automatikusan követi a rendszer.

Egy időben több partner nyitott rendelését és annak pillanatnyi állapotát is nyilvántartja a szoftver.

Miután a futár visszaérkezett, a rendelés lezárása előtt lehetőség van bizonyos korrekciók végrehajtására.

A korrekcióval ellenőrzött módon lekönyvelhetők a minőségi, illetve a mennyiségi reklamációk, visszaérkezés után módosítható a kijelölt partner címe és elérhetősége.

Az irodai rendszer plusz statisztikákat készít a házhozszállítás értékesítési információi alapján.

Néhány statisztika:

  • Ki hányszor rendelt.
  • Ki milyen időközönként rendelt.
  • Ki mit rendelt.
  • Új megrendelők egy adott időszakban.
  • Adott ideje nem rendelt, de már volt rendelése "Elmaradt vevők"
  • Futáronként gyűjtés
  • Visszáru, sztornó tételek
  • Futárkörzet forgalom
restaurant-691397_1920
coffee-984328_1920
cuisine-2248567_1920

Irodai Modulok

A rendszerbe bevitt törzsadatokat három kategóriába sorolhatjuk. Az első kategóriába található adatok a kezelők, a személyzeti és reprezentációs adatok, a partnerek (vevők, szállítók) és a kártyatulajdonosok (VIP, hitel). A második csoport az étlappal kapcsolatos törzsek kialakítása. A NovoHost-TS rendszer az étlapot négy szinten csoportosítja. Főcsoport, alcsoport, típus és ezen belül következnek az eladható étlapelemek. Ez a csoportosítás ad lehetőséget az igen nagyszámú statisztikák előállítására. A harmadik kategóriát a készletgazdálkodással összefüggő törzsadatok képezik. A raktárak kialakítása, a szállítók felvétele után következhet az alapanyagtörzs feltöltése. A kész alapanyagtörzs az alapja a receptúrának.

A rendszer elindításához szükséges a kezelők és az étlaptörzs feltöltése.

A program áruforgalmi részének alapját a pontosan feltöltött alapanyag törzs, a receptúra, szállítói törzs és a létrehozott belső raktárak képezik. A pincérek által elküldött rendelések a szerviznyomtatókhoz tartozó fogyási helyek raktárkészleteit az adott étel-ital receptúrájának megfelelően csökkentik. A receptúrákba felvett összetevők anyaghányadainak és ezek árainak kiszámításával fontos adatokat szolgáltat a kalkulációhoz, a mindenkori bekerülési ár pontos nyilvántartásával.

A beszerzési árak változásának függvényében a program záráskor automatikusan újrakalkulálja az ételek-italok bekerülési költségeit.

Az éttermi egységen belüli raktárak közötti bármilyen irányú árumozgást szigorúan követ a program. A raktárak pillanatnyi készlete tetszőleges időpontban megtekinthető, illetve szükség esetén a kimutatás nyomtatón is lekérhető, illetve e-mailben csatolmányként is elküldhető.

A készletfigyelés értékben és mennyiségben történik.

Egy meglévő raktárkészlet, valamint az újonnan bevételezett mennyiség és az ahhoz tartozó ár figyelembevételével azonnal megtörténik a súlyozott készletérték átszámítása.

A folyamatos, zavartalan üzletmenet érdekében minden étteremben meghatározható azoknak az alapanyagoknak a köre, amelyekből a raktáron lévő mennyiség soha nem csökkenhet egy meghatározott érték alá. Készletfigyelés alkalmával a program kigyűjti és jelzi azokat az alapanyagokat, amelyekből a mennyiség az ún. minimumkészlet alá csökkent.

A beérkezett árut a bevételezés menüpontban tudjuk szállítónként és raktáranként regisztrálni. A program figyeli az egységárat, és figyelmeztet, ha az eltér egy előre beállított %-os értékkel. Lehetőség van szállítólevél előállítására is, amivel csökkentjük raktárunk készletét. A szoftver támogatja a különböző raktárak közötti árumozgást is.

Az italpultok és a raktárak gyorsan elvégezhető gépi standolásával kiküszöbölhetők, megszüntethetők az idegen áru bekerülése, vagy egyéb okok miatti visszaélési kísérletek.

A standolás gépi kiértékelésekor a be nem ütött tételek miatti látszólagos italhiány a program által felkínált módon lekezelhető, melynek során a készletek fogyása a tényleges helyzetnek megfelelően korrigálható, illetve a felszolgálók és a pultosok egy ún. standár alkalmazásával elszámoltathatók.

Az időszakonként elvégzendő leltározás során a program által kinyomtatott leltárfelvételi ív alkalmazásával segített készletfelvétel adataiból a gép elkészíti a leltárértékelést.

Ekkor lehetőség van egy esetleges készletkorrekció elvégzésére is.

A tetszőleges időszakra, napra lekérhető forgalmi kimutatások a képernyőn történő megjelenítés mellett természetesen nyomtatott formában is kielemezhetőek, illetve e-mail csatolmányként elküldhetőek.

A forgalmi kimutatások étel-ital típusok, alcsoportok, főcsoportok és fajták szerint, pincérenként, felszolgáló brigádonként, asztalonként, termenként vagy akár pultonként, pénztárgépenként is vizsgálhatók. Pontos adatokat kapunk a reprezentációs keret felhasználásról, személyzeti fogyasztásról, törzsvendégek és cégek, utazási irodák forgalmáról stb.

Az értékesítési adatok és a kapcsolódó beszerzési költségek figyelembevételével tetszőleges időszak jövedelmezősége vizsgálható az árrés statisztikák révén, ahol az árrés számító és elemző programrész étel-ital főcsoportok, alcsoportok, típusok és fajták szerint tud %-os és konkrét összeg szerinti információt szolgáltatni.

Az önköltségi ár számítása mindig az eladás pillanatában meglévő költségre vonatkozik. Tehát egy olyan lekérdezésnél, amely esetleg egy több hónappal ezelőtti időszakot vizsgál, a kapott költség mindig az eladás pillanatában számított érték lesz. Így a költségszámítás független az értékesítés és az elemzés időpontjától.

A rendszer irodai modulján keresztül valós időben figyelhető a pincérek munkája. Megtekinthetők a függőben levő rendelések akár tételenként is, másodpercnyi pontossággal.

A pincér-munkaállomás minden műveletét rögzíti a rendszer, ha szükséges, akkor az aktuális kezelő nevét is közli.

A törzsadatokban szereplő étel-ital nevek, kódok és eladási árak alapján a program összeállít és kinyomtat egy kódszámos alap étlapot, melybe tetszőleges szöveg-kiegészítések, tétel törlések, oldal átszerkesztések, betűtípus váltások és egyéb kiemelések vihetők be.

Az alapanyag árváltozások, vagy egyéb megfontolások miatt időnként szükségessé váló étel-ital árváltozásokat elég a törzsadatoknál egy helyen megváltoztatni, azok automatikusan a többi helyen – így a korábban összeállított és az árváltozáson kívül egyébként változatlan étlapoknál és az újonnan összeállítandó étlapoknál is – átvezetésre kerülnek.

Nagyobb vendéglátóhelyeken, ahol több terem van (söröző, étterem, pizzéria) szükség lehet az árak termenkénti megadására.

Ezt igen egyszerűen az étlap kialakításánál tehetjük meg. Ha nem adunk meg 'teremárat', akkor az alapértelmezett árat használja a rendszer.

A pincérgépeken megjeleníthető eladható ételek-italok listája szintén beállítható termenként.

Az alapanyagok bevételezésénél lehetőség van a szállító és a beszerzési ár megadására. A rendszer az új árakat figyelembe véve kikalkulálja a cikk mérlegelt átlagárát és ezentúl ezzel az új árral fogja a receptúrákat kalkulálni.

A bevételezés után megjegyzi az áru aktuális beszerzési árát, és a legközelebbi bevételezéskor ezt kínálja fel. Ezeket az árakat a rendszer egy táblázatba rendezi, ahonnan bármikor lekérdezhető, kitől, mikor, mennyiért vásároltuk az adott árut. Így versenyeztethetők az egyes szállítók.

Ha egy cég több üzletet is működtet, akkor egy rendszeren belül is lekezelhető.

Egységenként önálló étlap, ár, raktár, készlet lehetséges. Az elszámolást lehet üzletenként lebontva, vagy összesítve kérni.

A kisebb forgalmú időszakok, napszakok, illetve napok vonzóvá tételéhez, illetve egy-egy új étlapkínálat bevezetéséhez nyújt segítséget az időszakos (naptári naphoz, a hét napjához, illetve a nap egy bizonyos órájához kötött) kedvezményeket adó úgynevezett Happy-Hour kedvezmény, mely igen népszerű a vendégek körében.

Felkeltettük érdeklődését?

Lépjen kapcsolatba velünk, amennyiben vásárolni szeretne termékeink közül, vagy nézze meg kik használják már a termékeinket!